Nederlands English    
 

Binnenvaart pagina: 01 - 02

De werkzaamheden, die wij aan een scheepsschroef kunnen uitvoeren zijn breed. Hier volgt een omschrijving:

Diameter: Wist u....dat wij scheepsschroeven repareren/leveren vanaf een diameter van 80 mm (modelboten) tot een diameter van 2500 mm (bijv. coasters)

Schade: Wist u....dat als u scheepsschroef beschadigd is, zoals, stukken eruit, krom, randen ingeslagen zijn,wij deze voor u kunnen herstellen.

Brandstofbesparing: Wist u.... dat als uw scheepsschroef de juiste toeren haalt, dit het optimaalste is voor de brandstof/snelheid. Is uw scheepsschroef te zwaar of te licht qua toeren? Wij verzetten hem voor u.

Hermotorisering: Wist u....dat als u gaat hermotoriseren, wij voor u kunnen uitrekenen, of uw eigen scheepsschroef aangepast kan worden. In sommige gevallen kan de spoed tot ruim 50% verzet worden.

Straalbuis: Wist u.... dat als u een straalbuis gaat plaatsen, wij uw eigen scheepsschroef, mits de stand van de bladen voor de buis goed staan, kunnen aanpassen qua model en spoed. Ook als een buis eraf gehaald wordt.

Opdikken: Wist u....dat als uw scheepsschroef te dun wordt en het materiaal nog goed is, wij deze voor u kunnen opdikken? Voor CuNiAl en Bronzen scheepssschroeven is dit mogelijk. Dit bespaart u veel geld t.o.v. een nieuwe en hij is weer net zo sterk als een nieuwe, omdat wij opdikken d.m.v. autogeen lassen.

Rendement: Wist u.... dat uw scheepsschroef misschien uit te bouwen is? Als de toppen te verbreden zijn, gaat het rendement omhoog, doordat het blad meer water gaat verplaatsen. De resultaten liggen tussen de ca. 300 meter en ca. 800 meter per uur meer snelheid. Als u een keer in een dok gaat, laat ons dan naar uw scheepsschroef kijken of die voor deze ombouw geschikt is.

En wist u dat uw schroef na reparatie altijd wordt gebalanceerd en voorzien wordt van een anti-zing rand?